followers

salji

waktu

bird terbang

Tuesday, July 15, 2014

SEMPRIT CHOCOLATE


biskut ni pun comel gakkan... amboi puji sendiri nampak.. maaf la sebab suka tengok kalernya.. hehe
hiasan atas ni sengaja akak buat camgini agar ia x nampak seperti kosong.. kosong...(lagu najwa latif pulak ye..)
biskut ni terpulanglah pada kalian nak bentukkan cane sekali pun.. nak bentuk panjang ke.. nak buat bentuk bulat ke.. tapi akak bentukkan seperti munga ni..

SEMPRIT CHOCOLATE

resepi A) warna chocolate

310 gm buttercup
110 gm gula icing
1 sudu teh esen vanila
1 biji kuning telur
1 bungkus tepung kastad cap bunga merah (300 gm)
110 gm tepung gandum di goreng @ sangai sekejap (ayak n timbang)
6 sudu besar tepung jagung
3 sudu makan serbuk koko
1 sudu teh paste kopi

resepi B) untuk warna putih (resepi akak tambah sendiri ye)

Bahan 1
83 g buttercup
60 gm gula icing
sdkt esen vanila
1/2 biji Kuning telur C

Bahan 2
100 gm Tepung Jagung
15 gm susu tepung (apa2 Brand)
40 gm tepung Rose

hiasan:
jelly tip secukupnyer....Akak tukar chocolate chip

cara2 nyer:
1. ayak semua tepung, koko n ketepikan...
2. butter, gula,telur, esen n paste kopi gaul sebati xpayah kembang....
3. masukkan tepung uli sehingga sebati ..
4. masukkan kedalam acuan ulat bulu atau semprit tekan mengikut corak sendiri....
5. bakar pada suhi 180 darjah selama 15-20 minit @ bila tgk bahagian bawah kuih tu mcm garing boleh angkat....oven 180

3 comments:

  1. cmne kak wat dua kaler n, macam nak cube, cantik

    ReplyDelete
  2. yatt.. paip dulu warna coklat.. bila dh siap semua baru paip warna plain tu.. senang jer..
    selamat mencuba..

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...