followers

salji

waktu

bird terbang

Thursday, August 9, 2012

BISKUT KUACI



dah derhaka akhirnya dengan resepi ni.. asalnya nama biskut ni biskut kuaci labu hijau tapi oleh kerana labu hijau yang jual di kedai bahan bakery tu x de yang bungkusan kecil... paling kecil 500g.. huhuhu... x kuasa akak nk membeli sebanyak tu sedangkan nak guna sedikit je.. 60g (440g lagi nak buat ape...?dah la harganya boleh tahan...) bukan soal kedekut tapi.. kalau lepas raya nanti... bukannya akak nk buat pun... nak simpan dalam freezer.. kadang kadang tu akak sendiri pun terlupa akhirnyaaaaa... heheheh...
akhirnya ambil keputusan beli kuaci bunga matahari jer....
rasa..?? maintain sedap dan ranggup wehhhh.... krup.. krup... krup.....


biskut ni termasuk dalam senarai tempahan customer tahun ni..


wp rupamu x menarik tapi rasanya.. ada ummphh..

RESIPI BISKUT KUACI
nazian 

250gm mentega
140gm gula halus
2 bj kuning telur
1 sudu teh esen vanila

B
60gm kuaci labu kisar halus - akak guna kuaci bunga matahari jer
100gm cornflakes kisar halus
40gm cofeemate
60gm tpg jagung
400gm tpg rose

C
kuaci labu hijau & kuning telur utk hiasan


1.kacau mentega dgn gula hgga sebati jgn lama2 nanti biskut kembang gedabak bila bakar
2.masukan kuning telur dan esen vanila
3.masukan bahan B ikut turutan, uli dan terap mggunakan acuan yg di sukai hiaskan dan bakar 20 mnt
suhu 180

2 comments:

  1. Semoga bisnes terus berjalan lancar....

    ReplyDelete
  2. Salam kak! salam berkunjung :-) mesti dah kenyang berbuka td ni kan? kita skrg ni dah demam dgn kukis ajerr ehehe... nmpk ukis sana sini sume sedap2 belaka larat dgn tak ajer nak buat hihihi..

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...