followers

salji

waktu

bird terbang

Friday, December 30, 2011

PULUT DURIAN


kalau tiba musim durian rasanya x sah kalau akak x buat pulut durian ni.. bila dah dapat makan baru rasa puas makan durian ni...
sebenarnya akak beli durian ni kat pasar malam je.. dah puas akak dan somi makan..  barulah akak buatkan pulut durian ni untuk akak makan sorang je .. ahli keluarga khasnya anak anak yang lain usahkan nak makan pulut durian ni.. nk cium bau durian pun dorang x suka.. itulah masalahnyeeeee!!


akak tanak je pulut ni dalam rice cooker.. akak masak 2 genggam je.. cukuplah untuk akak makan sorang..

PULUT DURIAN

durian fresh
pulut - tanak
pati santan + garam
sedikit gula jika durian tawar


2-3 jam selepas makan pulut durian akak minumlah air kelapa fresh ni...
sebenarnya akak bukan tahan makan durian ni, panaazzzzzz...  tapi kerana suka.. akak makan juga..!!
penawar panasnya akak minum air kelapa ni.

2 comments:

  1. perggghh kak norlie...kalau kat umah liza, satu family mmg hantu pulut durian ni...umi dia jer kurennng sikit...hihihihi

    ReplyDelete
  2. Kak sy belum pernah mkn pulut durian ni lagi kebiasaannya kat tempat sy makan dgn nasi penyediaannya sama mcm pulut durian ni jugak cuma pulut di ganti dengan nasi memang berseleralah makan di tambah lak kalau ada sambal pedas.

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...