followers

salji

waktu

bird terbang

Monday, February 28, 2011

RENDANG KERANG BULU

Tambah kapsyen
assalamualaikum.... harap semua ceria ceria di pagi isnin ni. harini baru akak berkesempatan untuk memasukkan gambar di blog ini.

pernah tengok kerang ni?kalau di lihat sekali imbas memang x de beza pape pun pada kerang nikan.. semalam akak pegi ke pasar malam ternampaklah kerang ni.akak tanyalah pada penjual ni kenapa pelek je kerang ni? sbb penjual tu ada menjual dua jenis kerang,satu yang biasa kita lihat dan satu yang ini... penjual tu kata kerang ini sedap dibuat rendang dan hanya terdapat di Lekir Setiawan saja.di Pantai Remis pun x de jual kerang ni (kebanyakan ikan ikan yang fresh datang dari Pantai Remis)

akak beli sekilo je sebab kami hanya makan berdua je.. lagipun memang nak 'rasa' kerang ni..kerang ni kena direbuskan dulu sebelum di buat rendang.

menurut kata penjual tu kerang ni di panggil KERANG BULU. lihatlah kulitnya terdapat bulu bulu halus.kerang biasa xde bulu langsung.

                                                              RENDANG KERANG BULU

sedap bila dah di masak rendang ni.memang patut dicuba lagi selepas ini. isinya terasa kita menjamah rendang daging.
jika ada yang nak resipinya.. akak main campak campak je tapi sedap jugak. untuk pengetahuan di sini akak tambah daun limau purut di hiris halus.daun kunyit pun akak letak juga.hiris halus. bahan lain rasanya sama je dengan rendang lain.

1 comment:

  1. LISTEN ONLINE RADIO AND WATCHING FREE 
    MOVIE ONLINE ,SPORTS ONLINE LIVE.
    FOR WATCHING MOVIE ,NEWS ,AL JAZEERA ,SPORTS 
     VISIT LINK > CLICK TO WATCHING <
    SINGAPORE RADIO >CLICK TO LISTEN <<
    LISTEN HINDI RADIO VISIT LINK >>CLICK TO LISTEN << 
    WATCHING HINDI MOVIE CHANNEL VISIT LINK >>KLIK TO WATCHING<<
    DI SINI ADA ,THR GEGAR,HOTFM,KLFM,JOHOR FM DAN MACAM MACAM 
    LAGI,TERDAPAT LEBIH KURANG 175 BUAH STESEN RADIO
    YANG BEROPERSI DI MALAYSIA BOLEH DI DENGARI DI SINI SECARA PERCUMA
     >KLIK LINK
    LISTEN INDONESIA RADIO ONLINE CLICK >> CLICK TO LISTEN <<
    pas tv ,tv selangor,rtm1 ,rtm2,mobtv,dan banyak lagi..........

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...