followers

salji

waktu

bird terbang

Saturday, October 20, 2012

BISKUT MAKMUR SIMPLE ALA ARAB


akak nak sharekan resepi yang sedap sangat.. x perlu susah susah payah nak bakar... gadis remaja atau orang bujang pun boleh buatkan untuk ibunya di kampung..... amat sesuai untuk anak gadis yang baru berjinak jinak di dapo... sebab senang bangat... dan sedap!
nak tau..... budak kecik pun (cucu sedara akak) pun tau kata sedap giler biskut ni....  biskut ni terpaksa di sorok oleh toknya.. kalau tidak alamat tinggal balang kosong je la...
apa lagi... jom kita buat... sempena raya aidil adha ni...

BISKUT MAKMUR SIMPLE ALA ARAB

Bahan-bahan ( 50biji )

8 cawan gula icing.
1 tin kecil minyak sapi.
8 cawan susu tepung.
8 cawan tepung gandum


Cara-cara

Panaskan kuali, masukkan minyak sapi gaul hingga cair.(guna api yg pelahan) masukkan tepung gandum dan susu tepung.
kacau adunan sampai menjadi doh lembut & berwarna kekuningan.(jgn terlalu lembut & jgn terlalu keras)
biarkan adunan sejuk sebentar. cubit dan buat bentuk bulat. celupkan ke dlm gula icing tadi...Dah siap..
~Selamat Mencuba~

5 comments:

  1. biar betul....
    senangnye nak buat...suke3...:-)
    nak try buat lah...
    tpung xde rase mcm mntah ke..?

    ReplyDelete
  2. x de... very sedap.. gorengla hingga panas..

    ReplyDelete
  3. minyak sapi tu yg berapa gm? paling kecil sekali ke?

    ReplyDelete
  4. mudahnye...btl ke ni...bookmark blog ni...hehe..tq 4 sharing..

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...