followers

salji

waktu

bird terbang

Friday, October 5, 2012

NASI GORENG BUNGA KANTAN


akak nampak dah ramai blogger buat nasi goreng ni tapi sebenarnya akak memang dah selalu sangat buat nasi goreng bunga kantan ni.. memang rasa berherba sikit...
untuk memenuhi kehendak anak yang suka makan dengan ikan goreng berempah.. jadi akak layan sajalah kehendak mereka... asal bahagia..kannnnn...


NASI GORENG BUNGA KANTAN

Bahan2nya:

1 mangkok nasi sejuk * untuk 2 orang ok,kalau untuk ramai kena tambah lah ya
4 ekor udang besar,kalau kecik pun ok tapi kena tambah sikit lah (akak x de stok)
1 kuntum bunga kantan dihiris
4 biji cili padi tumbuk
2 ulas bawang putih tumbuk
1/2 biji bawang besar hiris
1 biji telur
sedikit capsicum dan carrot
boleh jugak sayuran fav lain ya..
1 sudu sos tiram
garam secukupnya
Cara nya
Panaskan sedikit minyak dalam kuali dan tumis lah bahan tumbuk dan bawang besar sehingga wangi,masukan udang,capsicum dan carrot jugak sos tiram,kacau rata, kemudian masukan telur,biarkan sebentar,jangan terus dikacau nanti telur terlalu hancuss tak sedap nasi goreng tu,kemudian masukan nasi dan bunga kantan dan gaul rata,rasa garam nya kalau kurang boleh lah ditambah
Nasi goreng bunga kantan dah ready untuk dihidangkan taburkan sedikit daun bawang kat atas untuk kelihatan lebih menawan dan sedap dimakan tapi kalau tkde pun ok nasi goreng tu boleh makan jugak hee

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...