followers

salji

waktu

bird terbang

Sunday, October 7, 2012

SAMBAL QUININ


dua tiga hari akak makan nasi dengan sambal quinin je sebab nak habiskan stok...beli 2-3 biji kat pasar tu hari.. hehehe
anak dah mula tegur nape ari ari buat sambal ni..?
wahai anak.... buah quinin bukan seperti buah apple dan limau.. sentiasa ada x ikut musim... korang kena makan sambal yang sedap ni sebab kalau bukan kerana musimnya... mungkin.. korang x kan jumpa buah quinin yang sedap ni.. jadi ambil kesmpatan ni cepat.. 


SAMBAL QUININ

1 biji buah kuinin - cincang isinya
1 biji cili merah 
6-8 tangkai cili api
secubit ikan bilis - basuh
sedikit belacan
sedikit garam

tumbuk lumat cili, belacan dan garam
campurkan ikan bilis dan tumbuk jangan lumat sangat.
gaulkan isi kuinin yang dicincang tadi.

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...