followers

salji

waktu

bird terbang

Saturday, May 5, 2012

BUBUR JAGUNG


jagung ni pemberian kawan.. 
anak anak semua suka sangat dengan bubur jagung jadi akak buatlah bubur ni.. seronok buat makanan yang anak anak suka.. sebab dah tentu kompom habis.. x perlu nak simpan simpan dah..



RESIPI BUBUR JAGUNG 

4 tungkul jagung- di hiris nipis
1 cawan santan pekat
2 cawan air
sedikit sagu
2 1/2 senduk lebih gula pasir
garam secukup rasa.
beberapa helai daun pandan

campurkan semua dalam periuk dan masaklah hingga mendidih sambil di kacaukan selalu dan masukkan sedikit sagu
bila dah mendidih sepenuhnya padamkan api.
sedia untuk di hidangkan..




6 comments:

  1. Aslmkum knorlie.. sama desert kita pulak hr ni.. dah lama berangan.. hr ni bru tertunai... hihihi.. mende sng pun nk berangan2 kan kak..

    ReplyDelete
  2. salam Kak Norlie cayang... bestnyer bubur jagung...rindu plak kat jagung...hehehe...dah setahun lebih tak makan jagung..percaya tak?? hehehe...orang kata kalo darah O+, tak digalakkan makan jagung sbb boleh menggemukkan...entah laa...saya ni mudah terpengaruh, itu yg tak makan tu...tp bubur jagung akak nampak sedap sangat !!!

    ReplyDelete
  3. Salam Kak Norlie..bubur jagung feveret husben yana..slalu sgt srh bt..suka mkn cicah dgn roti..sedapnyaa ^__^

    ReplyDelete
  4. salam kak..mmg sedap bubur jagung ni..saya suka makan sejuk2 dr peti ais.. bertambah2 makan :)

    ReplyDelete
  5. salam kak norlie, lama dah tak mkn bubur jagung. letak sagu lebih sikit.

    ReplyDelete
  6. salam kunjung balas n salam perkenalan...wahh best la blok akk nie..ceria je..resepi pun best2..tq kak singgah blog ain n 4low..senegeri kita..

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...