followers

salji

waktu

bird terbang

Friday, May 25, 2012

TERUBUK MASIN



ikan ni pemberian dari kawan baik suami yang baru balik dari berkursus di Serawak.. x sangka pulak dia ingat belikan untuk kami... memang dah lama x makan.... apa lagi sedaplah makan tengahari tadi..
hehehe


RESIPI TERUBUK MASIN

 1 ekor ikan masin
1 biji bawang besar
3 biji cili merah
sedikit jus limau 

panaskan minyak goreng ikan masin terubuk.
bila hampir masak ketepikan sekejab
masukkan pula bawang serta cili goreng hingga separuh garing dan masukkan pula ikan terubuk masin kemudian masukkan sedikit jus limau. sebatikan dan angkat
sedap makan ketika masih panas panas

4 comments:

  1. Salam kak sha stok ikan terubuk banyak kat peti beli banyak masa tu.. adik ipar pun orang miri rajin dia bawakkan... :))

    Lama tak makan tengok kat dapur akak ada ikan terubuk masin wahh terus kecurrr... nak makan tak ada beregu.. kena tunggu cukup korem baru boleh masak.. psst nak cikit kak :))

    ReplyDelete
  2. kalau simpan lama nanti kurang sedap... boleh je poskan kat akak sha.. hehehe

    ReplyDelete
  3. Waaa.. Tgk gmbr ni wat sy rse lapar.uhuh.sedap nyeeee...

    ReplyDelete
  4. adussss sedapppnyaaa.. terliuqqq :)

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...