followers

salji

waktu

bird terbang

Wednesday, May 16, 2012

NASI GORENG UDANG KERTAS


Sarapan pagi ni makan nasi goreng.. udang kertas je.. 


masih berasap lagi ni....

NASI GORENG UDANG KERTAS

1 mangkuk sedang nasi goreng - gaulkan dengan sedikit garam
5-6 biji cili api - pecahkan
udang kertas secukupnya
1 ulas bawang putih - ketuk
1/2 biji bawang besar - potong melintang
2 kelopak sayur  - hiris
sedikit belacan
1-2 sb sos tiram 
sedikit minyak tumis

panaskan minyak tumis bawang bersama cili 
kemudian masukkan udang, sos tiram, belacan, nasi dan sayur.
gaulkan nasi hingga sebati dan rata.
siap untuk dihidangkan

5 comments:

  1. salam.pagi ni pon atie masak nasi goreng gak tp tambah isi ayam & cili blend jer..pastu tambah kacang pjg.Alhamdulilah,rezeki kami pg ni.:D

    ReplyDelete
  2. Salam Kak Norlie.. udang kertas?? udang yang kulit putih tu ke??? hehhee... takut tersilap membayangkan udang tu macam mana. atau udang yang buat belacan tu ke?? hadoii mintak ampun sangat banyak bertanya..

    Wahh nasi goreng pagi hari memang sedap! pulak musim hujan sekarang ni.. terus perut lapar laaa

    ReplyDelete
  3. tun pun bekfes nasi goreng jugak pagi ni.. nasi goreng ikan masin je. hihi

    ReplyDelete
  4. Salam Kak Norlie.. nyum2 nampak sedap n banyak tu udang.. sedap.. he he he ppsstt ader ker lagi nak join lapa hu hu hu

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...