followers

salji

waktu

bird terbang

Monday, August 8, 2011

IFTAR 5: BISKUT GREEN PEAS


alamak comotnya biskut akak ni... ni buat makan makan je.. akak memang suka benor biskut ni.. lebih sedap dari mazola tu.. cara buat pun sama.. rasanya dah 2 tahun berturut turut buat biskut ni...


                                                                    RESEPI BISKUT KACANG PEAS
Oleh Zaitong Syed Ahmed (FB)

Bahan2:
150 gm kacang Peas dikisar halus
150 gm tpg red rose
100 gm gula icing
150 ml minyak jagung
Hiasan:
1 biji kuning telur
Badam potong atau kuaci
Cara;
Ayakl tpg dan satukan dgn serbuk kacang peas.
masukkan minyak sikit sikit hingga tepung boleh dibentuk
terap dgn acuan ikut suka bentuk apapun
sapukan kuning telur dan hias dgn ku.


2 comments:

  1. assalam...
    ingatkan dah start wt kukis raya...
    mesti sedap kukis ni kan.. sy mmg suka dengan rasa green peas ni.. lagi satu.. ada keropok/jajan budak2 green peas tu pun sy cukup suka.. hehehe.. mengalahkan anak2... mcm nak cuba resepi ni.. nak tanya.. guna kacang green peas yg jual kat kedai yg siap boleh dimakan tu ke?

    ReplyDelete
  2. untuk sendiri belum stat buat gi... akak beli yang dah siap hancur sama seperti kacang tanah yang ada di jual siap tu..

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...