followers

salji

waktu

bird terbang

Tuesday, January 17, 2012

CEMPEDAK GORENG


jom kita makan cempedak goreng pagi ni... kalau ada yang kempunan minta maaf la ye...
sebenarnya akak beli cempedak ni semasa EXPO Peladang Peringkat Kebangsaan kat Parit Buntar yang berakhir semalam. memang  x bercadang pun nak membeli ape pun hanya nak cari buah buah je.. dapatlah cempedak ni dengan hage RM2.00 sekilo.. biasanya cempedak sekarang ni mahal hingga RM4.00 lebih..


RESIPI CEMPEDAK GORENG

isi cempedak
sedikit tepung gandum
sedikit tepung beras
sedikit serbuk kunyit
sedikit garam
sedikit air
1-2 sd minyak panas

minyak untuk mengoreng

bancuhkan semua adunan dengan sedikit air. 
panaskan sedikit minyak dan tuangkan 1-2 sd minyak panas ke dalam adunan batter. 
gaulkan cempedak.
gorenglah ke dalam minyak yang telah dipanaskan terlebih dahulu.
angkat dan toskan.

5 comments:

  1. salam kak...nape tiap kali liza grg cempedak kan, kulit dia cm hangus?akak punya cantik jer...

    ReplyDelete
  2. salam kak - nak goreng jugak la cempedak petang ni. ada sikit jiran bagi :-)

    ReplyDelete
  3. salam liza... akak x tau la liza... tapi untuk pengetahuan liza akak ada masukkan sedikit minyak panas ke dalam adunan batter.. tujuannya nk beri ranggup je.. xperlu + tepung beras dah..

    ReplyDelete
  4. mala...wajib goreng cempedak tu... kalau makan gitu je banyak angin nanti hehe..

    ReplyDelete
  5. amboii..sedapnyye bau sampai sini..hahah

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...