followers

salji

waktu

bird terbang

Wednesday, April 20, 2011

PERAK CUTI... JALAN JALAN CARI MAKAN & TENANGKAN FIKIRAN..


semalam Perak cuti sempena Birthday Sultan Perak... jadi my laling sengaja bawa akak bersiar ronda ronda di sekitar ipoh. dekat je.. sebenarnya jalan yang dekat ni x planning pun. my laling sengaja bawa ronda ronda, cuci mata, shopping kain pasang dekat Nagoya UO dll. telahkan orang nak belanja sempat jugak akak rembat beberapa helai kain.. hahaha sekali sekalakann..





harini pula akak nak bawa melihat pemandangan yang akak lawati semalam... wp akak tinggal di sini dah lama tapi nilah kali ke 2 akak menjejakkan kaki ke sini lagi. kalau x silap 15 tahun dulu je akak ke sini.. lamanya... hihihi..

lihat air di sini jernihnya... sejuk je mata memandang.. ikan pun dah  besar besar belaka.. geli geliman pulak akak tengok!

pemandangan yang besar tu adalah di balik pulau yang berhampiran. jika ada yang nak ke sana kenalah naik bot yang di sediakan ni. tambangnya pegi balik rm 3.00. akak x naik pun bot tu. kalau orang yang bawa anak anak seronoklah bawa budak bermain di tasik sana. akak cuma datang berdua dengan my laling.. tengok je la orang naik bot tu..









ini pemandangan air terjun buatan.. tinggi gak air terjun ni..




ini adalah pemandangan gunung batu kapor bersebelahan tasik ni..


dah jalan jalan cuci mata, perut pun dah lapor.. cari tempat lepak, jom kita pekena pasemboq. sedap pasemboq ni...


hanya gambar ini saja yang ingat akak ambil.. yang lain tu semua terlupa nak ambil.. sebab lapor sangat kot ekekeke..

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...