followers

salji

waktu

bird terbang

Friday, April 29, 2011

PEKASAM LENGGONG


harini makan bertambah dengan adanya pekasam goreng ni.. kena pulak dengan nasi panas..huh.. x ingat doooniaa! pada sapa yang x suka jangan baca dan tengok pic ni.. nanti ada yang x lalu makan lak...hehehe
bau ketika menggoreng tu yang x tahan dibuatnya.. sepontan je rasa lapar bebenor.. ekekeke.. 
ate.. udah berkenan nak kate ape ye.. dak!! hehehehe..


IKAN PEKASAM GORENG

1 ekor ikan pekasam beras(1 kampit ada 2 ekor rm3.50/akak goreng sekor je..)
1/2 biji bawang besar -dihiris kasar
1 biji cili merah - dihiris kasar
sedikit cili api - dihiris kasar
sedikit minyak goreng

panaskan minyak.
goreng ikan pekasam dan ketepikan
tumiskan ke semua cili dan bawang hingga separa garing dan masukkan ikan semula ke dalam kuali. gaul perlahan lahan dan angkat.

perrgghhh............. layan!!

6 comments:

  1. perggh...sedapnyer ikan pekasam..bertambah makan nasi nih..huhu..lama tak merasa..

    ReplyDelete
  2. tak tau mcm mana rasa pekasam..tak pernah mkn..kalau ada depan mata nak jugak rasa..

    ReplyDelete
  3. sedapnyaa kak...^__^

    ada cara nak goreng dia kan...kalo xpandai goreng jd xsedap jgk...

    ReplyDelete
  4. nurul memang sedapkan pekasam...

    ReplyDelete
  5. iza..rugi x makan pekasam.. unik rasanya..

    ReplyDelete
  6. izan..memang sedap..klu x..xkan makan bertambah hari ni..huhuhu

    ReplyDelete

poster salam sayang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...